Racionální motiv,
že Mikrofinancování je efektivní a vícečetná podpora, je důležitým momentem při rozhodování.
Investor ví, že se nejedná o dar, a že splacené peníze mohou nadále cirkulovat.
Využití pružných záruk z marketingového mixu investorem je benefitem pro CSR velkých společností
a kreditem pro dobré jméno středních investorů. V některých případech mohou být oboustranné výhody,
které díky Mikrofinanční půjčce vzniknou, základem pro dlouhodobou obchodní spolupráci.
Příklady dobré praxe mohou pomoci pochopit proč zainvestovat. Příklad první – na jedné straně je
obchodní firma s ekologickými hnojivy a na druhé straně chovatel hospodářského
zvířectva. Při podpoření vzniká oboustranný obchodní i profesní růst.
Stejně tak propojení developera se sociální firmou a řemeslnou dílnou přes mikroúvěr,
se stává partnerstvím rozvíjející region v přirozeném obchodním zisku.
Výsledkem je kvalitní občanská vybavenost sídliště, která pomůže developerovi
novou bytovou výstavbu rozprodat.